October 12, 2014

Amsterdam, Italy and Stockholm shopping

It has been a while since I have done anything related to shopping. It happens that I don't really shop that much and introducing one or two things at the time just seems silly. And that is how I shop. However, while going  through my traveling memories, I realized I have shoped quite a lot during my traveling lately. Not did I only risk my back by shopping while railing, I also found some awesome and cute things from Stockholm two weeks back (yes, I did see Lady Gaga too). I found some new real loves and visited some old dears I can't find in Finland.

(and sorry about the thinness of my assistant, it has been shitty weather outside and could not bother to wear all of these clothes by myself)

Onkin menny jonkun aikaa siitä, että oon postaillu mitään shoppailuun liittyvää täällä blogissa. Tosiasiassa en oikeestaan shoppaile hirveästi. Yleensä löydän yhden tai kaks juttua kerrallaan ja niiden esittely tuntuu vähä hullulta kai sitten. Tajusin kuitenkin käydessäni matkamuistojani läpi, että viimeaikojen matkoilla on tullut jonkin verrankin pyörittyä kaupoissa. En ainoastaan uhmannut selkääni reilatessa, vaan löysin myös ihania ja suloisia juttuja Tukholmasta kaksi viikkoa sitten (joo, näin myös Lady Gagan). Löysin uusia rakkauksia ja käväisin vanhoissa lemppareissa, joita en löydä Suomesta.

 photo 1_zpsaf60667f.jpg
Necklace from Stockholm, 14€ / Koru Tukholmasta 14
Jacket from Pull&Bear, Amsterdam, 30€ / Jakku Pull&Beari, Amsterdam, 30 
Dress from H&M, photoshoot prop / Mekko kuvausrekvisiittaa H&M:ltä

I have been looking for a nice statement necklace, that would not be too rough for my otherwise girly style, but at the same time would not be all flowers and hearts or pink and white. Thought that this one had the edge and the girliness I was looking for. 

Oon ettiny jo jonkun aikaa statement-kaulakorua, joka ei ois liian raju mun muuten aika tyttömäiseen tyyliin, mutta samalla jotain, joka ei olis vaa pelkkiä kukkasia ja sydämiä tai pinkkiä ja valkosta. Musta tässä korussa oli sopivasti särmää ja tyttömäisyyttä.  

 photo 2_zps359f0d80.jpg

 photo 3_zps47ad2651.jpg
 Shirt from Pimkie, Paris, 20€ / Paita, Pimkie, Pariisi, 20
Skirt from boohoo.com, 12€ (old) / Hame, boohoo.com, 12

Pimkie was a new acquaintance for me, but seemed to have the kind of stuff I would wear a lot. And so I have. This shirt can be turned into a girls night out at nightclub as well for just hanging around. 

Pimkie oli mulle ihan uus tuttavuus, mutta osottautu kaupaks, josta löysin juttuja joita voin käyttää paljon. Ja niin oonkin. Tää paita meinaa taipuu niin tyttöjen iltaan yöklubilla ku vaan yleiseen hengailuun kavereitten kanssa. 

 photo 4_zps93e7d14d.jpg  
Blouse from Pull&Bear, Amsterdam, 13€ / Pusero, Pull&Bear, Amsterdam 13

 Pull&Bear seems to always have something that catches my eyes, and this time I finally got the money to buy something! Plus I love the fireplace theme they have in the stores.

Pull&Bear tarjoaa mulle aina jotain, joka nappaa mun huomion ja vihdoinkin mulla oli rahaa ostaakin jotain! Plussana on tietty ihana takkateema, joka Pull&Bearin kaupoissa usein on.

 photo 5_zpsf4b90824.jpg

 photo 6_zps8317cb0f.jpg
Shirts from Subdued, Florence, 26€ and 16€ / Paidat, Subdued, Firenze, 26€ ja 16

Another new definite love, Subdued. Oh how much I wished I could have bought... And how much I wish their online store would not charge 15 euros for shipping to Finland.

Toinen uus rakkaus, Subdued. Voi miten paljon mä toivoinkaan että olisin voinut ostaa pinoittain vaatteita ja asusteita sieltä... Ja kuinka paljon mä toivon ettei niitten verkkokaupan kuljetus Suomeen maksais viittätoista euroa.

 photo 8_zpsd5a03d8e.jpg
Skirt from Weekday, Stockholm 56€ / Hame, Weekday, Tukholma, 56
Shirt and necklace, photoshoot props / Paita ja koru kuvausrekvisiittaa 

 Weekday proved me wrong. For long time I have been sure that their stores have nothing for me. Until I found this perfection of a skirt. It has everything I would ever wish for a skirt; amazing lenght (just above knee), perfect color to go with everything in my closet, thick quality material and POCKETS.

Weekday osotti mun olevan väärässä. Oon pitkään ollut sitä mieltä ettei koko kaupalla oo mitään tarjottavaa mulle. Kunnes löysin tän täydellisyyshameen. Se on kaikkea mitä vaatteelta voin toivoa: se on mahtavan mittainen (just polvien yläpuolelle), täydellisen värinen, paksua laadukasta materiaalia ja siitä on TASKUT.
   photo 9_zps12dd9036.jpg
Pullover from Beyond Retro, Stockholm 37€ / Villapaita, Beyond Retro, Tukhoma 37

By complete accident, me and Jonathan found a place called Beyond Retro in Stockholm and decided to check it out even though the shop window seemed a bit creepy (Halloween stuff). I'm so glad we did, because behing the door we found the most amazing collection of vintage, retro and second-hand stuff. Incredible place, could have send hours in there! Definitely visit this place if you ever find yourself in Stockholm. It is unlike any other second-hand store. You can find it at Drottninggatan, Stockholm as well as in London and Brighton. 

Tukholmassa täysin vahingossa me löydettiin paikka nimeltä Beyond Retro ja päätettiin tsekata paikka, vaikka näyteikkuna olikin vähän karmiva (Halloween juttuja). Oon niin onnellinen että päätettiin, sillä oven takaa löytyi mahtavin kokoelma vintagea, retroa ja käytettyjä vaatteita. Uskomaton paikka, oisin voinut kierrellä siellä tuntikausia! Ehdottomasti paikka, jossa kannattaa käydä jos koskan eksytte Tukholmaan. Täysin omaa luokkaansa verrattuna muihin secondhand-paikkoihin. Paikan löytää siis Drottninggatanilta Tukholmasta ja sen lisäksi Lontoosta ja Brightonista. 
   photo 10_zps5b58192c.jpg
Cardigan from Pimkie, Verona, 36€ / Neuletakki, Pimkie, Verona, 36

 photo 11_zps7ba77875.jpg

 photo 12_zps04d5c111.jpg

 photo 13_zpsf7f30c87.jpg
Bag from Aldo, Milan, 55€ / Laukku, Aldo, Milano, 55€

I was in desperate need of updating my purse and very fixed on the color grey. When I saw this beauty (and the lining of it) I was sold. And the bag was sold to me. Had to make a very unfortunate detour to Milan just to get this bag. More about Milan and why it became my city of misfortune later on after Paris and Bern posts!

Kaipasin epätoivoisesti päivitystä käsilaukkuuni ja fiksaantunut harmaaseen väriin. Kun näin tän kaunottaren (ja sen vuoren), olin myyty. Ja laukku myytiin mulle. Tehtiin jopa se todella epäonninen kiertoreitti Milanon kautta, vaan jotta saisin tämän laukun. Lisää siitä, miksi meijän Milanon toinen käynti ei mennyt ihan putkeen Pariisin ja Bernin postausten jälkeen!

So, what do you think? Was it worth it to carry all these things around Europe? Have you made amazing finds abroad?

No, mitäs aattelette? Oliko Euroopan läpi kanniskelun arvosta kamaa? Ootteko ite tehny hyviä löytöjä ulkomailta viimeaikoina?

2 comments:

  1. Ihan sika kiva blogi sulla ! Ja aivan ihania vaatteita tässä postauksessa. :)

    ReplyDelete